söndag, maj 24

I want to touch the other side and no one thinks they are to blame. Why can't we see that when we bleed, we bleed the same.

Ett glatt gäng från jobbet var här igår och grillade. Maten blev lyckad, alkoholen var god och det bjöds t.o.m. upp till dans. Lite synd att de flesta åkte hem relativt tidigt, men sen startade vi ju också lika tidigt på dagen. Jag somnade senare framför the Big Bang Theory och vaknade av att jag låg med ansiktet ned i kudden, glasögonen inkörda i ena ögonhålan.

1. Vad heter du? - Kristine Maria Evelina Persson
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? - Jag har funderingar på att byta mitt efternamn till ett släktnamn.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? - Ingen aning.
4. Vilket stjärntecken är du? - Vattuman
5. Vilken årgång är du? - 86
6. Vart bor du? - Stockholms län
7. Bott utomlands? - Nej, men skulle vilja.
8. Flyttat antal gånger? - Fem gånger.
9. Vart skulle du vilja bo?- Ett tag i Kanada eller östra Asien och sedan bosätta mig i Stockholm.
10. Vilken skolklass?- Ingen för tillfället. En till hösten, förhoppningsvis?
11. Vad vill du bli när du blir äldre?- Jag har ingen aning.

UTSEENDE
1. Hur lång är du? - 174 cm ungefär
2. Hur mycket väger du? - Irrelevant och lagom
3. Hårfärg och frisyr? - Långt, blont med kvarvarande svart färg i topparna som jag inte vågat bleka och som istället får klippas bort efterhand.
4. Ögonfärg?
- Blå, i olika nyanser
5. Mest nöjd med? - Mina ögon
6. Minst nöjd med? - Min näsa som börjat krångla ännu mer
7. Skostorlek? 5½-6
8. Glasögon? - När jag inte har linser
9. Har du några piercingar/tatueringar? - Piercingarna i ansiktet är utplockade, bara en på övriga kroppen kvar.. Några tatueringar, ja.

FAVORITER
1. Filmer? - Just nu dregglar jag och längtar efter Harry Potter and the Half Blood Prince samt New Moon.
2. Låtar? - Det varierar från dag till dag. Idag: Muse - Exo-Politics och Time is running out
3. Årstider? - Försommar. Ungefär just nu.
4. Mat/dryck? - Allt som inkluderar kött. Öl, cola, kaffe.
5. Djur?- Olle, över allt annat. (Och Odin förstås)
6. Färg? - Svart, vit, lila, röd
7. Parfym - Nina Ricci - Premier Jour eller DKNY - Be delicious
8. Tv-program?- Criminal Minds, CSI, Bones, The Big Bang Theory, LOST, Heroes
9. Ämne i skolan?- Minns att det var Litterär Gestaltning, Svenska, Engelska och Historia. Underligt nog gick jag en naturvetenskaplig linje.
10. Sysselsättning? - Foto, musik, ölande.

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? - Skinnjacka
2. Vad använder du just nu för skor? - Vans ballerina, flipflop eller mina sunkiga Puma på jobbet.
3. Favoritfärg på kläder?- Svart. Det är enklast så.
4. Favoritmaterial på kläder?- Allt som inte är mer än 30% syntetiskt. Blir så svettigt annars.
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? - En jeansjacka, tack. Och gärna en klänning till bröllopen i sommar.
6. Favoritaffärer? Top Shop, H&M.. inte så noga.
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? - Alldeles för lite för att klassas som tjej. Köper oftast kläder säsongsbaserat.
8. Favoritmärke?- På vad? Vans kanske. De gör snygga skor, shorts, kepsar och snowboardbrallor.
9. Vad har du för byxstorlek?- 28-29/34. Har iofs fått större rumpa sen jag köpte jeans sist, så jag vet inte.
10. Vad har du för tröjstorlek?- 36-38.

BLANDAT
1. Vad heter din morfar? Jag minns faktiskt inte... ?
2. Vad har du i din:
a) jackficka just nu? Tändare, kvitton.
b) skolväska just nu? Har ingen skolväska.
c) handväska eller liknande just nu? Plånbok, sminkväska, almanacka, pepparspray, nycklar, mp3, kamera, läppbalsam, mobil, Mary Shelley- Frankenstein
3. Vad är du beroende av? Allt möjligt.
4. Vilket land kommer du i från? Sverige
5. Vilken sorts lypsyl använder du?- Något rött med smak av rose och mint i en plåtburk.
6. Vad tror du på? Mycket som jag inte ens tänker försöka bena ut. Religion och vetenskap KAN gå hand i hand.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? En blandning av mångt och mycket, mestadels forn sed.
8. Har du nåt husdjur? Hade jag arbetat under förutsättningen att jag fortfarande haft tid över för ett husdjur så hade jag självklart tagit hem en hund.
9. Vad bor du i? Villa.

GREJER
Plånbok: Röd i skinn.
Tandborste: Blå och zebramönstrad.
Smycken: 316L ståltunnlar och annat bling i öronen. Enstaka armband eller en fotlänk då och då.
Solglasögon: Svarta i plast som döljer halva ansiktet.
Underkläder: Svart- och vitrandiga trosor, ingen bh.
Nagellack: Svart.

Inga kommentarer: