lördag, maj 30

I cock and load my merges when you question my mood 'cause you ain't got no taste.

Till er Östermalmskärringar: Jag gillar inte er. Oavsett om ni försöker gena förbi mig med era hattbräden stora som paraplyn eller om ni arbetar som stenstoder i era butiker - JAG ÄR INTE OSYNLIG. När jag korsar Norrmalmstorg (ett jävla torg!!) skulle jag föredra om ni åtminstone lät bli att låtsas som om det vore trångt eller att jag inte existerar. När jag tar en nummerlapp och snällt väntar bakom killen som provar tre olika Ray-Ban i nästan en kvart eller när jag frågar om vägen för att jag gått vilse i någon löjlig champagnebar eller herrekipering så vill jag inte behandlas som en spetälsk. Jag är en betalande kund, precis som alla andra. Och ni, ni arbetar i en stadsdel, inte ett jävla kungarike.

Inga kommentarer: