onsdag, mars 18

I work hard every day of my life, I work till I ache my bones. At the end I take home my hard earned pay all on my own.

Jag tror Anna tog med sig våren från London hit för en decimeter snö och minusgrader har övergått till bar mark, sol och plusgrader. Känns att våren är påväg. Om jag bara kunde få ledigt på Valborg så jag kan fira tillsammans med alla vänner i Uppsala så hade jag varit en lycklig tjej. Men det är jag visserligen ändå, för både flygbiljetterna till London och festivalbiljetterna till Sonisphere (Metallica!!!) är bokade och betalade.

Helgen var precis som helger ska vara, sovmornar, slöshopping, film och en utekväll i underbart sällskap. Tummen upp för bra vänner! Och tummen upp för att vi kom tre på Musicquiz på Anchor i måndags kväll. Stolt kan jag säga att jag aldrig kunnat så många frågor som jag kunde nu. Att vi blev slagna med enbart några poäng av ett par grupper långhåriga, knappa medelåldersmän som faktiskt levde den tidiga halvan av 80-talet och enligt ryktesvägen arbetat med musik är inget som grämer mig.

Tack Freddy för att du var rätt svar. Heja hästbettet!

Inga kommentarer: